Sunday, May 17, 2015

Madakaripura Waterfall, Probolinggo, East Java, Indonesia


As a part of Bromo Tengger Semeru National Park, Madakaripura Waterfall is one of the top destinations to go in East Java.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

You can reach this waterfall either from Malang Regency or Probolinggo. It is suitable as a one day trip if you live or stay in nearby cities like Surabaya or Malang.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

However, if this is you first time, please be aware of irresponsible local people who act as if they are the tourism official there. They might forcely charge you with something you don't need. However, think of it as a donation and don't let it ruin your mood to enjoy this beautiful nature.


================================


Sebagai bagian dari Taman Nasional Bromo Tengger Semeru, Air Terjun Madakaripura merupakan salah satu tujuan wisata di Jawa Timur.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Kamu bisa mencapai air terjun ini dari Malang ataupun Probolinggo. Dan tempat ini cocok sekali untuk one day trip jika kamu tinggal atau menginap di kota-kota terdekat seperti Surabaya atau Malang.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Namun, jika kamu pertama kali ke sini, hati-hati dengan oknum yang kurang bertanggung jawab yang bisa memalak kamu untuk sesuatu yang tidak kamu perlukan. Memang sungguh disayangkan, tapi jangan sampai hal ini membuat kamu kesal sehingga tidak bisa menikmati keindahan alam ini.

================================

Photo Location: Madakaripura Waterfall, Probolinggo, East Java, Indonesia.
Photo by @dedesunarya


================================


If you need a guided tour to Bromo Mountain, please check the link below:
Jika Anda butuh tour guid ke Gunung Bromo, silahkan cek link di bawah ini:

No comments:

Post a Comment